Selasa, Mac 21, 2006

National Geographic Special

Bismillah...

Semalam (seperti malam-malam sebelumnya) aku seperti biasa menonton Astro bersama-sama Pian dan Hazhar. Channel yang paling aku minati sudah semestinya 52,51 dan 50. ketiga-tiganya channel binatang! (discovery, animal planet dan Nat Geo) best wooo tengok kejadian Tuhan yang diolah dengan begitu cantik sekali. Sungguh hebat puak2 ni buat kajian, memang terperinci dan jelas seolah2 mereka hidup bersama-sama binatang tersebut.
menyebut mengenai Nat Geo, aku mendapat tahu yang mereka ni adalah golongan Darwinist yang percaya kepada teori evolusi (satu teori yang kelihatan saintifik tapi lebih kepada khayalan, lukisan, imaginasi dan tanggapan semata-mata). kalau nak tahu lebih lagi mengenai kebobrokan teori ni, sila layari website harunyahya.com. tapi takpalah, bukannya teori diorang yang aku nak kaji, tapi kesungguhan diorang tu yang aku boleh puji. sanggup hidup bersama2 binatang dan tumbuhan dihabitat mereka, tanpa mengganggu kehidupan mereka seharian. ini yang dikatakan natural observation macam yang aku belajo time kat UIA dulu.
tapi pelik gak. evolution theory takde la plak based on that kind of observation. meaning that diorang tak pernah tengok dengan mata kepala sendiri yang si dinoso tu berubah bentuknya secara beransur2 menjadi burung bangau, atau siberuk yang tangan panjang tu tiba2 jadi moyang Bush...agaknya macam mana la binatang2 tu hidup semasa tempoh perantaraan. tak pernah plak arkeologis jumpa fosil perantara kan? fikir-fikirkanlah. sains atau falsafah?

p/s: Cuba nak mencari jawapan dengan meminggirkan kekuasaan Tuhan hanya akan membawa diri manusia kearah kesesatan yang berpanjangan.

Tiada ulasan: