Ahad, Mei 24, 2009

Hancurlah LTTE !! hancur! Hancur!

LTTE merupakan gerakan pengganas. Tiada syak lagi. Lebih tragis, mereka membunuh orang Islam yang tidak berupaya.

Peristiwa pembunuhan seramai 147 jemaah sebuah masjid di Batticaloa pada Ogos 1990 dan genosid terhadap beratus-ratus orang awam Islam enam hari kemudian merupakan bukti jelas kebencian puak LTTE terhadap orang Islam. Untuk lebih lanjut, boleh rujuk wikipedia atas tajuk LTTE.

Apa alasan mereka? Orang Islam menyokong Kerajaan Sri Lanka? Perlukah mereka dibunuh ketika sedang beribadah? Sungguh saya merasa terharu bercampur benci dengan keberadaan puak-puak penyokong LTTE di Batu Caves, seolah-olah mereka ini warga LTTE dan bukannya warga Malaysia. Adakah mereka ini buta tuli, mata hati dan tidak sedar mereka berada di mana? Ini MALAYSIA, sebuah negara Islam, mempunyai hubungan diplomatik dengan negara India dan Sri Lanka. Kalau mereka ingin keluar daripada negara ini, SILAKAN. Lucutkan kewarganegaraan dan sila keluar. Kita tidak rugi satu sen pun dengan kepergian mereka. Apatah lagi dengan kesetiaan yang masih boleh dipersoalkan. Dan sekiranya Hindraf menyokong LTTE, saya berharap mana-mana parti politik yang masih bersimpati dengan pertubuhan ini agar menilai semula pendirian mereka.

Kadang-kadang kita merasa tidak adil, kenapa di dalam undang-undang jihad, muslim tidak dibenarkan membunuh orang awam, merosakkan harta benda dan tanaman? sedangkan golongan non-muslim bebas membunuh, menghancurkan dan merosakkan. Akhirnya, orang Islam dilihat terlalu berlembut dengan musuh, sedang musuh sedaya upaya menghancurkan mereka. Tidak mengapa, kerana kita ada Allah, dan kita percaya hari pembalasan, yang mana golongan zalim ini akan menerima pembalasan yang setimpal atas kejahatan mereka, sedangkan kita akan dirahmati dan dimasukkan ke syurga. Amin.

Tiada ulasan: